Meest gestelde vragen & antwoorden

   

FAQ

Maatregelen omtrent COVID-19

Onze winkels zijn gewoon open! We behoren tot de overheid vastgestelde "essentiƫle winkels" om de volgende redenen:
1. Locaties voor reparatie en onderhoud van consumentenartikelen en 2. Servicepunten voor het ontvangen en verzenden van brieven en postpakketten. Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/ondernemers-en-bedrijven/winkeliers/uitgezonderde-winkels-tijdens-lockdown

Mijn telefoon is waterdicht. Is deze nog waterdicht na een reparatie?

Veel toestellen worden tegenwoordig verkocht onder het motto dat ze waterdicht zijn volgens IP67 / IP68 rating. Dit betekend niet dat je er dan mee kunt gaan zwemmen of dat je ze onder de douche kunt gebruiken. Deze certificering wordt in een speciaal testlab gedaan onder ideale omstandigheden met 100% puur water met een maximale diepte van 1 of 2 meter en met een maximale tijdsduur. Voor andere vloeistoffen zoals zout of zoet zeewater of chloorwater van een zwembad geldt deze certificering (garantie op waterdichtheid) niet! Ook mag er geen knopje worden ingedrukt op de telefoon bij deze certificering omdat er dan altijd water je smartphone binnen treedt. Omdat de fabrikant al deze uitsluitingen van waterdichtheid garantie niet kan controleren wordt in elke handleiding van elke smartphone, van elke fabrikant vermeld dat er GEEN garantie wordt verleent op toestellen welke waterschade hebben opgelopen.

Of je nu bij ons, of elders een telefoon laat repareren, kan en mag je er dan ook NIET vanuit gaan dat je telefoon onder alle omstandigheden waterdicht is!

Immers voor de reparatie garandeert de fabrikant van je telefoon dit namelijk ook al niet! (In de meeste handleidingen van smartphones vindt je deze uitsluiting van garantie bij waterschade op pagina 1 of 2 van de handleiding)

Dus we vermelden het graag nogmaals: Geen enkele smartphone is volledig waterdicht, zowel voor als na een reparatie niet.
Aanspraak maken op garantie bij waterschade is dan ook nooit mogelijk, bij geen enkel reparatie bureau en bij geen enkele fabrikant!

Extra opmerking: Toestellen met waterschade waar wij het beeldscherm of batterij op jou verzoek van mogen vervangen hebben een beperkte garantie op het vervangen onderdeel. Of jou smartphone waterschade heeft wordt door de monteur altijd pas ten tijde van de herstelling geconstateerd door de aanwezige vochtindicators binnenin het toestel. Zodra de monteur deze constatering doet vermelden we deze vochtschade op de garantiefactuur van het vervangen onderdeel. Het maakt in deze niet uit of het toestel in een eerder stadium een vochtschade reiniging heeft ondergaan, of dat het toestel al enige tijd na waterschade weer juist functioneert, de garantie is in alle gevallen hierdoor beperkt. Mocht constatering van waterschade ertoe lijden dat je liever afziet van de reparatie, dan kan dit kosteloos.

Wat te doen bij waterschade?

Gebruik je toestel niet meer en probeer deze UIT te schakelen. Breng het toestel vervolgens zo snel mogelijk naar ons zodat wij een waterschade behandeling kunnen uitvoeren. We hebben een succes-rate van 70%!

Zijn alle prijzen inclusief montage en BTW?

Al onze prijzen zijn inclusief 21% btw. Bij reparaties is de prijs inclusief montage en btw.

Wat is de garantie termijn van een reparatie?

We geven standaard 3 maanden garantie op een reparatie.

Indien je geen factuur kan overleggen vervalt de garantie.

Op iPhone copy schermen geven we 3 mnd garantie.

Op iPhone refurbished originele schermen geven we 6 mnd garantie.

Op iPhone originele nieuwe schermen geven we 12 mnd garantie.

De garantie geldt uiteraard voor het vervangen onderdeel.

De garantie vervalt als het scherm gebarsten of bekrast is. Als de display strepen of vlekken vertoont zal dit ook niet onder de garantie vallen.

Kan ik pinnen?

Je kunt bij ons zowel pinnen als contant betalen.
Creditcards accepteren wij niet.

Moet je een afspraak maken voor een reparatie?

Bij elke reparatie op onze website staat aangegeven of het onderdeel op voorraad is. Als er aangeven staat dat het onderdeel op voorraad is hoef je geen afspraak te maken. Indien iets niet op voorraad is dient men even contact (mail of telefonisch) op te nemen zodat wij het onderdeel kunnen bestellen. Levertijd is meestal 1 werkdag.

Ik heb een vraag. Hoe kom ik contact met jullie?

Dit kan zowel telefonisch als via de mail. Onze contact gegevens van alle 3 de vestigingen vind je op de contactpagina.

Je kunt ons telefonisch niet bereiken?

Openingstijden gecontroleerd? Bij geen gehoor tijdens de aangegeven openingstijden is het te druk om je telefonisch te woord te staan, probeer het dan op een later tijdstip nogmaals. Als je een iPhone reparatie hebt kunnen wij deze altijd repareren omdat alle onderdelen altijd op voorraad zijn. Informeren naar de beschikbaarheid van een bepaald iPhone onderdeel is dan ook niet nodig, deze zijn er altijd voldoende beschikbaar.

Worden voicemail berichten beluisterd die ik inspreek?

Voicemail berichten worden meestal niet beluisterd. Indien wij telefonisch onbereikbaar zijn graag een email zenden, of het op een later tijdstip nogmaals proberen.

Waar vind je ons?

Kijk op onze contactpagina voor de locatie van onze winkels in Venlo, Roermond en Maastricht.

Wat zijn de openingstijden?

Kijk op onze contactpagina voor de openingstijden van de 3 verschillende vestigingen in Venlo, Roermond en Maastricht.

Wat zijn onze gegevens?

Onze gegevens vind je onderaan elke pagina op deze website.

Hoe lang duurt een reparatie?

De meeste Smartphone reparaties zijn klaar binnen gemiddeld 60 minuten.
Tablet (e.g. iPad) reparaties duren tussen de 1 en 5 werkdagen.

Blijft de data behouden op mijn toestel na een reparatie?

Wij vervangen enkel het defecte onderdeel. Data wordt opgeslagen op het mainbord/moederbord van uw smartphone, of op uw SD kaart. Zolang deze niet vervangen wordt blijft alle data dus behouden. Voor 100% zekerheid kunt u natuurlijk altijd een backup maken van data zoals foto's of contacten.